söndag 25 september 2011

IT-läxa till 4/10: Europa

klipp från webbsidan www.webbmagistern.se 
I 4:an fick ni en IT-läxa då ni fick träna på världsdelarna och på Europas geografi. Nu har ni börjat att arbeta med Europa på SO:n och här kommer en ny IT-läxa där ni får träna Europas länder. Den här gången tar vi hjälp av Webbmagistern.

1. Gå till Webbmagisterns geografiavdelning - Europas länder.

2. Börja med att öva - Webbmagistern berättar hur man gör (läs i pratbubblan). När du tycker att du kan de flesta länderna...

3. ...klickar du på "Starta provet" under magistern. Följ Webbmagisterna anvisningar (läs i pratbubblan). Fortsätt att göra provet tills du får minst G.

Till den här IT-läxan behöver du inte skriva någon kommentar, men om du har något annat tips på hur man kan träna kartkunskap med hjälp av datorn så får du hemskt gärna skriva en kommentar och tipsa oss andra!

Du som vill öva mer kan hitta många fler kartkunskapsövningar på Webbmagisterns geografiavdelning eller så kan du ladda ner gratisprogrammet Seterra till din dator hemma och öva med hjälp av det.

Lycka till!

9 kommentarer:

  1. Jag har gjort läxan med Anton Lange och vi fick A

    /Jonte, IFK 18 ;)

    SvaraRadera
  2. Jag fick 53/53 men jag vet inte vad för betyg


    /jojo 22

    SvaraRadera
  3. Jag fick Mvg, usch vad jobbigt med 53 länder. Men man går ju tyvär i skolan<333

    SvaraRadera
  4. Ja, 53 länder är mycket att lära sig. Den här gången behöver ni inte lära er alla, men det är kul att du hade ambitionen och att du lyckades!

    Ni som lärt er alla kommer att märka att det är en bra kunskap att ha med sig!

    SvaraRadera
  5. jag fick 53/53 Mvg

    SvaraRadera
  6. jag fick VG:)


    // ayish

    SvaraRadera
  7. fick mvg 53/53
    ///walle

    SvaraRadera
  8. jag fick 53/53 mvg!

    SvaraRadera