söndag 16 oktober 2011

Soliga Hälsningar Från Los Angeles!


Hej på er!

Här kommer en liten hälsning från USA!

Jag har varit i LA i snart en månad. Tiden har gått så fort. Det känns som att jag har varit här mycket längre än så.

Jag bor i en lägenhet tillsammans två personer som går på samma skola som jag själv. En av dem heter Jacob (han är också från Sverige), och den andra personen är en tjej som kommer härifrån, hon heter Sarah. De är båda mycket trevliga och vi har roligt tillsammans!

Skolan, LA Music Academy, är ingen stor skola. Vi är väl cirka 150 elever totalt. Jag tycker om att det är en liten skola, man lär känna de flesta vilket är jätteroligt!

Mina dagar går mest ut på att studera. Plugga, plugga, plugga! Hela dagarna! Men det gör mig inget för det är så roligt. Jag lär mig nya saker varje dag, saker som jag aldrig trodde att jag skulle förstå men som jag nu faktiskt kan använda mig av. Jag känner att jag trivs och att det var rätt beslut att komma hit, att följa min dröm. Så glöm aldrig att drömma, vad det än är fortsätt att drömma! Det kan ta dig varsomhelst i världen!

Hur känns det att vara 5:or? Hur mår ni och vad har ni för roliga projekt i skolan? Uppdatera gärna!

Jag saknar er och tänker på er mycket! Hälsa alla på Växthuset från mig!

Ta hand om er så hörs vi av snart igen. Förhoppningsvis kanske vi kan få till en Skype-dejt inom en snar framtid!

Kramar / Mona

3 kommentarer:

  1. Hej Mona! Vad kul att du trivs och följer din dröm. Kul att du skriver till oss.
    Kan du ge exempel på vad du lär dig?
    Har du skrivit några nya låtar? Kan vi få höra?
    Kan vi få höra den där svenska låten du skrev - finns den på Youtube?

    Vi saknar dig!

    Kramar 5B

    SvaraRadera
  2. Jag får lära mig att spela piano (läsa noter och spela med båda händerna), stå på scenen, lära mig om amerikansk musikhistoria och mycket mer!

    Vi får lära oss två nya låtar i veckan så ja, jag har lärt mig många nya låtar! Jag har dessvärre inte hunnit skriva några fler egna låtar ännu. Jag är för upptagen helt enkelt men jag hoppas på att kunna göra det längre fram.

    Den svenska låten som jag har gjort har jag inte producerat. Det är en kompis till mig som heter Paolo som har skrivit det mesta (jag har hjälpt till lite). Han tyckte att vi skulle göra en video till den så nu finns den på youtube.

    http://www.youtube.com/watch?v=bxmDBW4twjM

    Må väl!

    SvaraRadera